Annons:
Etikettmatsal
Läst 843 ggr
VildaVittra
5/8/15, 6:24 AM

Matsal?

I nybyggda hus är numera matsalen väldigt ovanlig, dock tycker jag det är ett trevligt rum att använda vid högtider där man kan ha en finare och inte lika slitstark möbel. Borde matsalen få en renässans?

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Annons:
[lottas-kaniner]
5/8/15, 2:53 PM
#1

Ja, det tycker jag.

Amandla
5/8/15, 2:55 PM
#2

Absolut! 🙂


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Maria
5/8/15, 3:19 PM
#3

Nja jag vet inte.

Själv har jag alltid älskat kök, både hos mig själv och andra. Tycker oftast att det är den trivsammaste platsen i ett hem.

Numera har vi en öppen planlösning så hos oss går kök och vardagsrum ihop så då är matsal överflödigt.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Amandla
5/8/15, 3:21 PM
#4

Jag vill egentligen helst ha ett så stort vardagsrum att det rymmer en matsalsmöbel också (har för trångt nu). Kök kan absolut vara trivsamma men det är så hårt att sitta rätt upp och  ner på en stol, mycket mysigare med en soffa att gosa ner sig  i…


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
JMW
5/31/15, 11:21 PM
#5

I vårt hus finns matsal i anslutning till köket. De första åren vi bodde här hade vi det som just matsal. Satt i det rummet kanske två gånger om året. Kändes lite onödigt. Sedan hade vi det under några år som ett mindre teverum. Nu är det återigen matsal fast jag kallar det matrum. Det är mer ledigt i stilen och vi använder det ofta. Har inrett med gammal vit kökssoffa och ett gammalt bord som jag betsat vitt. Väggarna som tidigare var tapetserade royalblå är nu målade ljusa i en färg som heter äggskal.

Upp till toppen
Annons: