Annons:
Etikettbalkong-uterum-och-uteplats
Läst 1402 ggr
VildaVittra
5/8/15, 7:03 AM

Din balkong, ditt uterum eller din uteplats

Är det en mysig plats, eller en plats för förvaring? Vad har du för planer?

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Annons:
Evelina!
5/8/15, 9:45 AM
#1

På balkongen där jag för närvarande bor nu är inte vidare mysig, men ska komma att bli så fort jag orkar ta tag i det. Det ska främst bli en bostad till mina kaniner men även så att man kan sitta därute och dricka sitt eftermiddagskaffe tillsammans med djuren.

/Evelina, sajtvärd på löpning, medarbetare på inredning och kaninhoppning

[lottas-kaniner]
5/8/15, 2:48 PM
#2

Verandan är inget som jag använder, men har planer på att sätta upp lite odlingslådor, så jag kan odla örter.

Amandla
5/8/15, 2:50 PM
#3

Jag bor i stort sett på balkongen under sommarhalvåret. Den är stor och i ett hyfsat bra format, ganska lätt att möblera och få fint. Dessutom vetter den mot sydväst, så solen finns där från ettiden fram till sju-åtta på kvällen då den försvinner bakom skogsdungen utanför.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Maria
5/8/15, 3:25 PM
#4

Vi har ett litet uterum som är mysigt på sommaren och förvaring för blommor och liggplatser för katterna under den kalla årstiden

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[Tilde]
5/10/15, 10:45 AM
#5

Vi har en terrass i trädgården där vi har bord + stolar och en grill. Så det är absolut en plats att umgås, äta eller njuta av vädret (när det är möjligt). 🙂 Vi ska bara skaffa ett nytt parasoll så är vi nöjda.

Intehärutandär
5/26/15, 4:01 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#6

Detta är min veranda + del av farstu. Farstun behöver sig en omgång för pollen. 

Planen i år att inte översvämmas av blommor…Ska sätta upp gardiner på sidan av farstun som insynsskydd. Det är väl det som fattas tror jag. Ny fasadflagga med. Verandan vettesjutton.

Annons:
TatsuOni
5/31/15, 6:14 PM
#7

Balkongen i sig är det inget fel på men vi använder den knappt. Vi har grannar som kedjeröker dygnet runt och spelar musik på högsta volym med fönster och dörrar öppna. Det är synd😕 Jag gillar verkligen att sitta ute, men inte i ett rökmoln!


"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

Carrosh
6/3/15, 1:57 AM
#8

Vår balkong är inte så fixad ännu. Vi la krutet på att få i ordning övriga lägenheten när vi flyttade in här för lite drygt ett år sedan.  Vi har två solstolar på balkongen + 3 hinkar med potatisodling. Har tänkt fixa något bord plus en astro turf att lägga ut nu i sommar. :)

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

[WickedAlly]
6/12/15, 10:39 AM
#9

Vi har en skapligt stor uteplats med matplats och grill. Har en hylla och några krukor med både blommor och ätbart, bland annat potatis. 
Den är inte det vackraste jag skådat men förhoppningsvis flyttar vi snart och då känns det trist att ha lagt både pengar och tid på att få det finare.

Upp till toppen
Annons: