Annons:
Etikettungdomsrum
Läst 2318 ggr
VildaVittra
2015-05-08 07:06

Ungdomens glada dagar

Hur ser/såg ditt ungdomsrum ut? Jag målade mina väggar terrakottaröda, färgade mammas spetsgardiner svarta och lade på egen bekostnad in ett nytt golv över linoleummattan. 
Det blev faktiskt riktigt snyggt.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Annons:
Evelina!
2015-05-08 09:15
#1

Mitt hade blågrå tapeter och så hade jag vita möbler och orange som accentfärg, en orange hylla, orange knoppar till skrivbordets lådor och en orangemålad anslagstavla (själva ramen alltså). Målade även hela "hallen" som var på vägen in i mitt rum orange. Ser hemskt ut nu, men då tyckte jag det var jättesnyggt och trivdes mycket bra.

/Evelina, sajtvärd på löpning, medarbetare på inredning och kaninhoppning

[lottas-kaniner]
2015-05-08 14:50
#2

Bakom alla posters, så var tapeterna röd/vit randiga

Maria
2015-05-08 15:27
#3

När jag flyttade hemifrån 1980 så var mitt forna rum ganska murrigt. Brun bokhylla från Ikea och någon brandgul vävtavla också från Ikea.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Intehärutandär
2015-05-26 15:33
#4

Jag delade med min lillebror. Hade lösa väggar mellan oss. På dem klottrade jag och mina vänner citat m.m. På väggarna hade jag affischer på Arnold Schwarzenegger (Terminator).  Var en liten vrå på kanske 2 x 3 m. Rummet var delat på diagonalen för att passa dörröppningarna. 

Hade fula vita tapeter med små rosa rosor. Då jag flyttade hemifrån vid 16, så delade jag 20 kvm med en kompis. Vet inte vad vi hade på väggarna. Var nog olika.

[Tilde]
2015-05-27 10:37
#5

Mitt första rum målade vi limegrönt (don't ask) med röda inredningsdetaljer. Typiskt 90-tal, haha. Ville måla rummet svart under en period men det fick jag inte, av logiska anledningar. Hade i alla fall massa affischer och bilder på mina rockidoler på väggarna. Sedan flyttade jag till övervåningen där det var tapeter med ljusgula/vita ränder. Jag målade en byrå rosa och skaffade massa rosa detaljer för att få mitt prinsessrum. 😛

JMW
2015-05-31 18:46
#6

Jag fick själv välja när pappa renoverade rummet. Hade sovalkov där det tidigare varit snedgarderob. Väggarna tapetserades med brun medaljongtapet. Fick en soffgrupp också. Furusoffgrupp med orange/beige klädsel. Ja ni hör ju. Detta var tidigt 70-tal och det var ju såååå snyggt. 🙂

Annons:
[WickedAlly]
2015-06-12 10:52
#7

#5 Här är en till nittiotalist, limegröna tapeter med röda hyllor och andra detaljer, haha.

Jojaton
2015-06-13 12:31
#8

mitt första egna rum hade dovblåa väggar, efter det bytte jag rum hemma två gånger, det första gjorde vi inget med och det andra blev vitt :)

Johanna - Instagram

[Udoon]
2015-06-14 17:47
#9

Här är en till som hade limegröna väggar🤐 Hade även röda väggar under en period. Möblerna var ett hopplock av IKEA och begagnat(läs: slitet och fult). Ungefär lika snyggt som det låter🤪

Carrosh
2015-06-21 00:44
#10

Mitt ungdomsrum var ett hopkok av de möbler vi hade samt som jag fått av farmor och farfar eller mormor och morfar. Och så satte jag upp en massa posters på väggarna och urklipp på band jag tyckte om samt en massa foton. Det enda som riktigt var något vackert att se på var nog spegelhyllan min farmor gjorde till mig, så jag kunde förvara lite smycken och hade någonstans att ställa mina parfymer och mina hårprodukter när jag skulle spegla mig och fixa mig i ordning (var helt beroende av hårspray på den tiden). Den hyllan har jag fortfarande kvar, samt en byrå jag ärvde från min morfar. Mot slutet av ungdomstiden fick jag in en gammal skinnsoffa i mitt rum. Den var otroligt bekväm att sitta i, och där spenderade jag många timmar med läsning, pluggande och kortspel. :)

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

Upp till toppen
Annons: