Annons:
Etikettövrigt
Läst 719 ggr
VildaVittra
2015-05-08 07:11

Inreda för djuren

Har ni inrett era hem så det passar för era sällskapsdjur?

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Annons:
[lottas-kaniner]
2015-05-08 14:52
#1

Japp. Redan för 27 år sedan, när min son var liten inreddes det, så att både barn och djur kunde röra sig fritt, utan att man skulle vara tvungen att ha hjärtat i halsgropen.

Maria
2015-05-08 15:23
#2

Ja, det kan man väl säga att vi gjort.

För det första så fastnade vi för detta huset för att katterna kunde ha en inhägnad trädgård utan att komma ut då vi bor nära vägar.

Sedan har vi knappt några mattor på golven. Har på väggarna istället. Vi har heller inga gardiner sedan vi skaffade katt.

Möbler är inskaffade med tanke på katterna. Vi har t.ex en skinnsoffa som katterna låter vara fast jag skulle nog hellre velat ha någon tygvariant men gissar att det blir en stor klösbräda istället.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Magi-cat
2015-05-08 19:00
#3

Inrett och inrett…Nya fåtöljen uppfattades snabbt av katterna som deras bästa klösträd och har så förblivit. Mattorna är lättvättade och lätt utbytbara för den händelse att katterna behagar placera uppkräkt råtta på dem. Mjuka filtar gör katthörnorna mysiga och så klart står inga störande krukväxter i bästa utkiksfönstret…

Och eftersom kisse gillar att sussa i garderoberna har jag gjort plats åt dem på några hyllor (de vill ju gärna byta platser) och lagt ut trevliga dukar att ligga på så inte precis alla kläder blir alldeles nerhårade…

Så ja, lite kanske det är anpassat….😃🐱


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Fridaaaa
2015-05-31 16:49
#4

Nja ett stort klösträd till katterna och bädda till hundarna samt två inneburar :) är väl det. Och deras mat&vattenskålar såklart.

Men hade velat göra någon snyggare bur till marsvinen och kaninen, men inte speciellt händig :/

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Carrosh
2015-06-03 01:54
#5

Både ja och nej. Vi har möblerat om idag, vilket gett mer öppna ytor (vilket både vi och kissen gillar). Hon har lite hörnor med säng och kudde och allt annat på lite olika ställen i lägenheten. Hon är inte mycket för höga höjder, så hon håller sig på golvet eller i soffan. Hon har fått ta över en halva av den lilla soffan, vilket är en favoritplats.

Annars brukar ju hon alltid ligga i knät eller bakom en på stolen, så bara hon får göra det är hon nöjd. :P

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

Upp till toppen
Annons: