Annons:
Etikettsovrum
Läst 2510 ggr
Niklas
2015-05-14 23:17

Var köper man bovetekudde?

Det går att köpa bovetekudde på nätet, men finns de inte i någon vanlig butik också? Helst ekologiska.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Annons:
Uppkatten
2015-05-14 23:33
#1

Tänker du dig en "riktig" bovetekudde (alltså huvudkudde för säng) eller en sådan där vetevärmare som man har i mikron..?

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Uppkatten
2015-05-14 23:39
#2

Bovetekudde d v s en huvudkudde för sängen fylld med boveteagnar har jag köpt på en affär som heter Vobis som bl a säljer olika typer av hjälpmedel. Det är alltså en "fysisk affär" ej en nätbutik (fast de kanske säljer över nätet också?).

Menar du däremot en vetevärmare så brukar t ex Åhlens sälja sådana under vinterhalvåret. Jag har också köpt sådana t ex på marknader.

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Niklas
2015-05-15 04:46
#3

Jag menar en riktig sovkudde att ha i sängen.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Uppkatten
2015-05-15 09:31
#4

#3 Vobis köpte jag min på. Den är jättebra, skulle inte kunna tänka mig att använda annan sorts kudde.

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Magi-cat
2015-05-17 08:51
#5

Låter toppen. Kanske man kan göra en egen?


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Niklas
2015-05-17 08:54
#6

#5: Det kan man. Det går att köpa boveteagnar att fylla den med.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Annons:
Magi-cat
2015-05-17 08:55
#7

#6 Bra tips! Tack!


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Niklas
2015-05-17 08:55
#8

#4: Ungefär hur mycket väger din kudde? Jag tänker på hur mycket boveteskal man behöver om man ska göra en själv.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Uppkatten
2015-05-17 10:15
#9

I dagsläget väger min kudde 2½ kg, vägd i dag på morgonen 🙂. Den är alltså rätt tung jämfört med en vanlig kudde.

Första året minns jag att jag tömde ur en del boveteagnar eftersom jag annars upplevde att kudden blev för hög. Sedan har jag fyllt på kudden vart eftersom eftersom den blivit "plattare" med åren.

Minns att kvinnan i affären sa att en del stör sig på att boveteagnarna "prasslar" i början. Det har jag själv aldrig upplevt (i vart fall inte som något störande). Jag har hela tiden bara njutit av den här kudden.

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Niklas
2015-05-17 11:01
#10

Då är det inte säkert att det lönar sig att sy egna. En 12-kilos säck kostar 825 kronor på www.nyttadesign.se. Då får man göra många kuddar om det ska bli lönsamt. http://www.nyttadesign.se/kategorier/relax-boveteskalskuddar-for-avslappning/boveteskal-12-kg-sack/


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Uppkatten
2015-05-17 11:25
#11

Ja, eller så syr du en madrass också! 😉

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Niklas
2015-05-17 11:35
#12

Då blir nog 12 kilo plötsligt rätt lite. 🙂


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Upp till toppen
Annons: