Annons:
Etikettvåtutrymmen
Läst 1254 ggr
Fridaaaa
5/31/15, 4:47 PM

Förvaring i duschen

Just nu har vi bara ett litet "hyllplan" i hörnan i duschen men står på golvet så inte så praktiskt plus för litet.
Hur har ni förvaring av schampoo, balsam och sånt i duschen? (måste vara i duschen) helst upphöjt på något sätt 🙂

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
[Tuulikki]
5/31/15, 4:50 PM
VildaVittra
5/31/15, 4:58 PM
#2

Jag duschar ju utomhus, men där har jag hängt en cykelkorg till såpan osv. I den får det plats hur mycket som helst.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Fridaaaa
5/31/15, 5:05 PM
#3

#2 Vet inte hur jag skulle kunna hänga fast cykelkorg, kan inte borra i väggen 😕

#1  Fungerar det på andra modeller av ja där man reglerar värme mm? (står still vad det heter haha)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

JMW
5/31/15, 5:15 PM
#4

Vi har en sån här i vår dusch. Inget borrande. Bara spänna mellan tak och golv.

[Tuulikki]
5/31/15, 5:38 PM
#5

#3 vi har våra över duschkabinen, men på 3 andra ställen vi bott har de hängt på blandaren eller vad det heter. Alltså 3 helt olika blandare :)

Fridaaaa
5/31/15, 5:44 PM
#6

#5 Hmm okej, får se vad sambon tror om det går att ha det på vår eller inte Glad Och hoppas att någon ska till IKEA närmaste i så fall  😉

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
Fridaaaa
5/31/15, 6:18 PM
#7

Pratade med sambon nu, han ville inte ha den hängades på "Blandaren" utan vill ha den vid sidan om :(

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

VildaVittra
5/31/15, 6:21 PM
#8

#7 Kan du ta en bild på duschutrymmet? Lättare att råda om man ser möjligheterna.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Fridaaaa
5/31/15, 6:36 PM
#9

Blev en kass bild xD
(ny duschstång ska införskaffas, den andra gick sönder haha)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

VildaVittra
5/31/15, 6:40 PM
#10

Det ser ju ganska så stort ut, varför inte ha en hel hylla eller en rullvagn? 

Typ: http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/60093765/

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Fridaaaa
5/31/15, 6:41 PM
#11

#10 Rullvagn skulle bli förstort.
Snygg hylla! Något liknande det skulle jag kunna tänka mig 🙂 Fast lägre prisklass. Vet inte heller om någon jag känner i närheten ska till IKEA närmaste heller 😕 (nej vill inte beställa från IKEA)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Maria
5/31/15, 9:49 PM
#12

Men det finns ganska smala höga rullvagnar. Jag kommer bara inte ihåg vad jag sett det.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Fridaaaa
5/31/15, 9:56 PM
#13

#12 Aldrig sett så pass smala. Är inte så bredd i hörnan som det ser ut att vara 🙂 Och vill ha förvaringen i den hörnan där den vi har står nu nämligen, enklast, speciellt då vi sätter in klädställningen där när vi tvättat 🙂

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
VildaVittra
5/31/15, 9:57 PM
#14

#11 Biltema har liknande några kronor billigare. 
http://www.biltema.se/sv/Hem/Forvaring/Hyllor/Metallhylla-2000032474/

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Fridaaaa
5/31/15, 10:00 PM
#15

Mätte nu, max 30-31 cm bred kan den vara. "blandaren" tar emot sen 🙂

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Maria
5/31/15, 10:02 PM
#16

#15 Måste den stå i hörnet där blandaren är? Är det jul på så går det ju lätt att flytta.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Fridaaaa
5/31/15, 10:03 PM
#17

#16 Enklast när man ska ta schampoo mm. Ingen annanstans att ställa den om man rullar ut den från duschen. Har inte så stort badrum.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

VildaVittra
5/31/15, 10:04 PM
#18

#15 Då lär ju biltemas hyllor fungera då de är smalare upptill.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Fridaaaa
5/31/15, 10:05 PM
#19

#18 Den för 199 kr är den vi skulle ha råd med. Frågan är hur bred den är upptill? Framgår inte i beskrivningen 😕

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Maria
5/31/15, 10:06 PM
#20

#17 Jag menade att du kunde ha den kvar vid sidan när du duschar. Det ser ju ut att vara såpass plats.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Fridaaaa
5/31/15, 10:08 PM
#21

#20 Mjo men blir svårt med att få plats med torkställningen  :/ Gäller att rullvagnen inte är speciellt står men med  flera hyllplan och så pass liten har jag inte sett 😕

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

VildaVittra
5/31/15, 10:08 PM
#22

#19 Mätte på bilden och det skulle vara runt 27 cm.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Fridaaaa
5/31/15, 10:10 PM
#23

#22 Hmm… Den är väldigt snygg och så kommer mycket upp lite med.
Hoppas att den finns inne till nästa helg 🙂

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[westerlind]
6/25/15, 2:14 PM
#24

Om du inte har hittat något än kan jag tipsa om sugproppskorgar/koppar, det finns på tex Lagerhaus, Åhléns… Ett exempel är http://www.lagerhaus.se/inredning/badrum/badrumsforvaring/sugproppskorg-horn

Fridaaaa
6/25/15, 2:30 PM
#25

#24 Hmm ja sån är kanske smidigare?
Kollade biltema men den fanns inte inne d¨å som jag skulle kolla, sedan har det fallit i glömska att kolla igen xD

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

JMW
6/25/15, 3:09 PM
#26

Jag köpte sådana sugproppskorgar på Biltema. De satt ett tag sen åkte de ner. Efter att ha satt upp dem femtielva gånger gav jag upp. Har nu istället en sån  hörngrej som jag skrev om tidigare. Den är bättre, tar minimalt med plats och ramlar inte ner.

Ska tilläggas att vi har kakel som ju inte kan bli slätare att fästa på men det hjälpte inte.

Fridaaaa
6/25/15, 3:12 PM
#27

#26 Hmm ja det är i för sig en risk. får klura :P

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
smellcaramell
6/27/15, 9:34 PM
#28

min erfarenhet är att sugproppar inte funkar på annat än kakel, rekommenderar den som #4 länkat till, väldigt smidig!

Fridaaaa
6/27/15, 9:41 PM
#29

Se när vi ska till Jula näst, hann inte inom idag när jag åkte hem. Men hyllorna ser små ut?

Ja vi har inte kakel i badrummet så :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

smellcaramell
6/28/15, 1:16 AM
#30

#29 trodde det var den #4 länkade till vi hade hemma hos mamma och pappa men vi hade en liknande från biltema! http://www.biltema.se/sv/Hem/Badrum/Forvaring/Badrumshylla-2000033326/

På den finns det en till hylla så totalt 4 hyllor med plats för minst 2 flaskor per hylla, hemma delade vi upp det så att brorsan + hans tjej hade en hylla med sitt schampo,balsam, duschcreme o.s.v. jag hade en, mamma en och pappa en och vi fick plats utan problem trots att brorsans tjej hade 3 sorters silverschampo/balsam jämt.. :)

Fridaaaa
6/28/15, 8:40 AM
#31

#30 Hmm tack ska kolla in den med, bra när man skipper borra mm 👍

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Upp till toppen
Annons: