Annons:
Etikettbalkong-uterum-och-uteplats
Läst 2292 ggr
Swadika
2015-06-27 17:57

Hjälp med inredning på balkong

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 4
Förhandsgranskning av bild 2 av 4
Förhandsgranskning av bild 3 av 4
Förhandsgranskning av bild 4 av 4

Behöver lite tips om hur jag kan inreda min balkong, den är 120 cm bred och 6m lång :) 

Om det är någon som även har tips på hur jag skulle kunna "skärma" av sittdelen, svårt att förklara men alla mina grannar röker och det är inte så roligt att sitta där som ickerökare. Jag tänkte först om man skulle sätta upp ett plexiglas eller något så kanske det inte blir lika mycket rök just där man sitter. Men det var lite dyrare än vad jag trodde så om någon har en tanke så tar jag gärna emot den :) Behöver absolut inte vara genomskinlig, det får gärna vara insynsskyddat :)

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

Annons:
VildaVittra
2015-06-27 18:15
#1

Eftersom din balkong är så långsmal, så skulle jag dela upp golvytan med olika material. EXEMPEL Det ger en illusion av olika rum. Det finns bergarter som inte väger så mycket, som lavasten, pimpsten osv. 

Angående plexiglas så har biltema billiga plastglas

Jag skulle sätta täckande klängväxter på de två ändväggarna för att få bort betongkänslan och satsa på få men stora blomkrukor med växter som har höjd. Det här är ett roligt sätt att skapa extra sittplatser samt växter.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Siggebus
2015-06-27 18:19
#2

Det där med röken - jag har inglasad balkong och tyvärr hjälper det inte.
Grannen under och grannen över röker på sina balkonger och det märks direkt. Det är precis som om röken "sugs" in till mig så det luktar rök inte bara på balkongen utan även inne i vardagsrummet 😕

VildaVittra
2015-06-27 18:36
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

För att visa vad jag menar, en enkel ritning.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Swadika
2015-06-27 22:57
#4

#1 och #3 Tack för inspiration och skiss :) Det gav mig lite tips och känner att det nog är bra att "dela" upp så, det kan nog bli väldigt fint, hade aldrig tänkt på det. Däremot tror jag inte att jag kan ha grus så som på bilden, trots att det var väldigt fint, för har grannar under som har trädgård och det skulle säkert ramla ner till dem,  haha :) Ska kolla in dem plastglasen på biltema nästa gång jag är där :)

#2 Ah det är så, då vet jag i alla fall att jag inte ska glasa in balkongen, inte för att jag tänkt göra det eftersom det är hyresrätt :) Likadant här att det känns som om det suger in röklukt. Typ alla i mitt hus röker, och alla grannar både över, under och bredvid så det är alltid någon som är ute och röker så kan knappt ha fönster/balkongdörr öppen.

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

VildaVittra
2015-06-27 23:15
#5

#4 Sätt nät på golvet längs kanten under gruset, då kan vatten rinna av medan gruset ligger kvar. 

Angående röklukt, så skulle du ju kunna elda rökelse medan du är på balkongen, sandelträ lär nog dölja en hel del av röklukten.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Swadika
2015-06-27 23:40
#6

#5 Ja det kan man ju göra, ska ändå näta in balkongen så då går det kanske att köpa lite extra. Tack för tipset, igen haha 😃

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

Annons:
Swadika
2015-07-03 14:49
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#7

Första köpet avklarat på rusta, tyvärr hade de sålt slut en del grejer jag ville köpa men men 🙂 

Har ett presentkort på jysk och ett på clas ohlsson som är tänkt till balkongen så ska ta mig en sväng dit och kolla vad som finns.

Det ska dit en soffa mot väggen (av lastpallar)  och spaljen ska sen sitta över den så den kommer bli lite högre. Jag har även köpt ett insynsskydd av bambu som en person på facebook sålde billigt som jag hämtar i veckan. Men det känns väldigt tomt mellan balkongdörren (bakom där jag har krukorna) och själva sittplatsen. Funderar på att bygga eller köpa billigt något avlastningsbord, men det ska jag fundera lite på.

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

Upp till toppen
Annons: