Annons:
Etikettövriga-rum
Läst 1126 ggr
jossan...
6/30/15, 9:30 PM

Senaste inköpet?

Vad är det senast inköpet/ det bästa inköpet ni har gjort på senaste tiden?

Gud vad bra jag stavar…

Annons:
Snurrig
6/30/15, 9:33 PM
#1

En glasvas att ha rosetter i är det senaste jag har köpt. Är mycket nöjd.

                 "The secret of happiness, you see, is not found in seeking more,
                                       but in developing the capacity to enjoy less."

jossan...
6/30/15, 9:34 PM
#2

Själv köpte jag idag faktiskt en lila trasmatta som matchar min fondvägg och mitt överkast, en lampa med klämma och en prydnadskudde idag, jag är riktigt nöjd faktiskt!

Gud vad bra jag stavar…

jossan...
6/30/15, 9:35 PM
#3

#1 vadå för slags rosetter? :3

Gud vad bra jag stavar…

Snurrig
6/30/15, 9:42 PM
#4

#3 Sådana man vinner på hundutställningar. Har inte så många ännu, så den är inte helt full, men när den är full kommer det nog se rätt snyggt ut.

Jag har även köpt nya gardiner för inte alltför länge sedan. Dom är lila, grå och svartrandiga (med både smala och bredare ränder, vilket ser väldigt bra ut tillsammans, enligt mig).

                 "The secret of happiness, you see, is not found in seeking more,
                                       but in developing the capacity to enjoy less."

jossan...
6/30/15, 9:46 PM
#5

Jaha ok! det låter som ett bra sätt att ha dem! Ja jag gillar (både gardiner och annan textil) som liksom är mycket blandat men ändå strukturerat!

Gud vad bra jag stavar…

VildaVittra
6/30/15, 9:49 PM
#6

Jag köpte en soffa i söndags då gamla soffan rasade bit för bit. Hade en gammal jugendsoffa vars tyg gick sönder, sedan brakade sitsen sönder och det som var droppen var att spikar började vandra ut. Nu blev det en mindre svängd lite feminin soffa istället. Antik är den dock, men från första halvan av 1900-talet. 

Okej, vitrandigt är väl inte världens bästa tyg om man har hundar och bor på en leråker, därav pläden. Men soffan kostade hela 100 kr, så jag har råd att sy ett överdrag till den i något tvättbart och tåligt tyg. Vill inte klä om den då den är helt nyomklädd, dessutom kan det vara fint att ta fram det rödrandiga till jul. 

Bättre bild på hur soffan ser ut borde gå att se här: 
http://nymail.spray.se/mail/View/ImgPrev.asp?FileID=SAM_1169.JPG

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Annons:
jossan...
6/30/15, 10:09 PM
#7

#6 fin! hundarna verkar tycka mycket om den!

Gud vad bra jag stavar…

VildaVittra
6/30/15, 10:30 PM
#8

#7 Dom är inte helt nöjda, den är mindre än den gamla så bara två får plats i den när matte sitter där också (har en hund till som fått offra sig och lägga sig i sängen två meter bort stackaren), men som den curlingmatte jag är så planerar jag att köpa en fåtölj till hanhunden, för han väljer alltid fåtöljer framför soffor. Skulle vilja ha en typ emmafåtölj, måste bara hitta en smått gratis sådan.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

[WickedAlly]
7/1/15, 12:08 PM
#9

Jag fyndade tre lampor igår på Netto, för hela 150 kronor. Mycket nöjd :)

Swadika
7/1/15, 12:34 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

Mitt senaste köp var en "cykel" till balkongen, tror jag.  Men det var typ en månad sen :)

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

jossan...
7/1/15, 7:05 PM
#11

#10 gud vad söt!!

Gud vad bra jag stavar…

Amandla
7/1/15, 7:52 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#12

Jag har dille på olika kristallampor,, det måste inte vara äkta eller ens glas så länge det stämmer in i min stil. Just nu har jag fem taklampor/kristallkronor och två lampetter… och fler lär de bli, även om inte alla sitter uppe då jag SKA ha ett eget hus så småningom och då kommer de att behövas. Så det så.😉

Mitt senaste inköp passar in klockrent i min stil, jag gav en femhundring för den och tror den knappt är använd. På bordet ligger lampan som satt uppe tidigare, den saknar lite väl många kristaller för att jag ska tycka att den är acceptabel (håller alltid utkik på loppisar efter kristaller) och dessutom är det roligt med ombyte.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
jossan...
7/1/15, 8:45 PM
#13

#12 du låter precis som en av mina släktingar, hennes hobby är att reparera kristallkronor åt folk och hon är riktigt bra på att rusta upp gamla så att de blir som nya!:)

Gud vad bra jag stavar…

Annons:
Amandla
7/1/15, 8:47 PM
#14

#13 Jag har allt lite idéer om att sätta ihop en ljuskrona av diverse olika slags kristaller och prismor, men det går åt en hel del så det lär dröja.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
jossan...
7/1/15, 8:52 PM
#15

#14 Ja, men vad roligt! Man kan ju alltid tänka att ju längre det dröjer ju roligare blir det när det är klart! Om du tycker att det är roligt så tycker jag defenitivt att du ska göra en. Om du tycker att det tar för mycket tid och pengar så kan du ju alltid göra som en fönsterlampa med prismor osv. såna tycker jag är subersöta (alt upphängbar ljushållare) ;)

Gud vad bra jag stavar…

Amandla
7/1/15, 8:55 PM
#16

#15 Precis! Just nu lutar det åt en traskrona med prismor i. Här kan man se exempel på traskronor.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
jossan...
7/1/15, 9:01 PM
#17

#16 vad mysiga de såg ut! jag tyckte mest om de färgglada, men det är nog bara för att jag över lag tycker om färg! Visa gärna resultatet här inne när du är klar! Eller varför inte skapa en WIP tråd så att du kan inspirera oss andra, Lycka till:D

Gud vad bra jag stavar…

Amandla
7/1/15, 9:01 PM
#18

Jadå, om jag bara kommer ihåg det 😛


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
VildaVittra
7/1/15, 9:07 PM
#19

#14 Du kan ju göra "kristaller" av saker som fimolera, pärlor osv blandat med riktiga.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Amandla
7/1/15, 9:10 PM
#20

#19 Just det, pärlor och lite annat krimskrams har jag ju förstås, har en förkärlek för att slakta billiga bijouterier för att sätta de fina delarna på annat.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Annons:
monstermash
8/3/15, 3:36 PM
#21

Det senaste inköpet till hemmet är nog julpyntet som anlände igår. Bra när ens vänner rensar ut och kollar om man vill ha något innan resten går till second hand. 👍

Upp till toppen
Annons: