Annons:
Etiketthögtider-och-fest
Läst 615 ggr
VildaVittra
11/29/15, 3:22 PM

Våra adventsljusstakar

Jag tänkte vi skulle ha en tråd med medlemmarnas adventsljusstakar så här nu på första advent. Ju fler stilar desto bättre.

har du en klassisk? Eller släpper du loss helt? Vad är historian bakom din adventsljusstake, har du ärvt den eller köpte du den?

Berätta om din version av denna tradition.

Först ut är min adventsljustake i mässing. Köpte den på en loppis i Bromsten för si sådär 20 år sedan, undertill är den märkt med stadsmissionen. I år har jag bara pyntat med lav, det blev inga rönnbär i år, annars brukar jag ha det också. Jag brukar dock vara lite dålig på att tända den.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Annons:
Swadika
11/29/15, 11:13 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Det här året blev det en riktigt icke traditionell när jag insåg att jag inte hade några blockljus eller något att dekorera med.  Hittade några glasstenar och fyra värmeljus.

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

VildaVittra
11/29/15, 11:37 PM
#2

#1 Det blev ju jättefint!

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Amandla
11/30/15, 12:29 PM
#3

Jag gillar att hitta på nya varianter, men har inte gjort årets ännu, det körde ihop sig för att jag glömt köpa blockljus. Dem gillar jag mest för då kan jag låta ljusen brinna mycket längre och de behöver inte passas för att råka brinna ner "för långt". Några av de adventsljusstakar jag gjort de senaste åren:

Granris och mossa med pärlor på en silvertråd. Fint tycker jag, men granriset barrade kraftigt. Det finns andra slags kvistar i blomsterhandeln som klarar uppgiften bättre. På varje ljus sitter också en s.k. änglavakt, en liten manick som släcker ljuset när det brunnit ner dit änglavakten sitter.

Mossa, gamla servettringar av nysilver och så en rosett av en virkat spets.

Syns lite dåligt, men det är ett nysilverfat, en krans av fönsterlav, silverfärgade julgranskulor och blockljus.

En vit plåtbricka, olika sorters skålar till varje blockljus (nysilverskål, ljuslykta i fattigmanssilver, två glasskålar), mossa runt varje ljus, och så har jag lagt dit gamla småspeglar för att få det att glänsa ytterligare.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
[Forest]
12/1/15, 10:19 AM
#4

Jätte fina ni har gjort 😍

Aloe.Vera
1/17/16, 7:35 PM
#5

mysiga bilder

''My mission: to be so busy, loving my life that i have no time for hate, regret, worry, fret or fear.''                                             http://white-botanika.weebly.com

Upp till toppen
Annons: