Annons:
Etikettkök
Läst 3090 ggr
[Forest]
2016-01-25 18:40

Målat eller plastfilm på kylskåpet?

Hej. Skulle kolla om någon har målat om kylskåpet eller köpt plastfilm för liva upp ett äldre kyl/frys :) 

Är lite inne på göra något hyr lägenheten så måla är väl något jag antagligen inte kommer göra, men kanske skulle man testa på plastfil i någon glad färg. 

Tips om vart man kan hitta bra plastfilm,hur man bäst sätter upp och tar bort. Samt vad mer kan vara bra o tänka på :)

Annons:
aneri
2016-01-26 08:17
#1

Har du en bild på kylskåpet. Det låter intressant med ett gammalt skåp.

De var mysigare än de moderna.

[Forest]
2016-01-26 10:10
#2

1 nä, så gammalt är det inte 😃 Ett sånt skulle jag inte måla om patina stör inte mig 😎 Detta är tråkigt vitt rak säkert 90 talets början är det från. Inte så bra men får inget nytt för det är inte trasigt så tänkte kanske piffa upp det lite 😃

Zpookey
2016-01-26 13:53
#3

Plastfilm är ju att rekommendera eftersom att du kan bli ersättningsskyldig annars.
Ett alternativ är ju att ta en plastfilm och sedan måla den i t ex griffelfärg så att du kan använda kylskåpet som en griffeltavla sen. Är inte säker men det kanske finns någon färdig griffelfilm att köpa?

aneri
2016-01-26 15:54
#4

Om jag vore dig så skulle jag inte sätta dit plast på skåpet eftersom det ser billigt och fult ut. Dessutom ska man undvika plast så mycket som möjligt för miljöns skull.

Du kanske kan göra som parisiskorna, sätta upp en snygg eller häftig svart/vit affisch som täcker större delen av skåpet.  Om du tröttnar på den så kan du sätta upp en annan.  Det drar blickarna till sig och det ser inte ut som att du försöker att dölja ett tråkigt kylskåp.

😉

VildaVittra
2016-01-26 20:19
#5

#3 Det finns färdig plastfilm med griffelfärg.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

[Forest]
2016-01-27 18:21
#6

5 helt rätt det finns :) 

Skulle vi göra något med kyl o frysen så är det i någon glad färg, jag har kompis som satte plastfilm på sitt och tycker inte det ser billigt ut alls tvärtom. Vi ska prata med värden om detta innan för jag tror det kommer vara mycket svårt att ta bort plastfilmen. Har sett även snygga tapetserade kylskåp. 🙂

Annons:
Upp till toppen
Annons: