Annons:
Etikettvardagsrum
Läst 1354 ggr
pPinglan
1/22/17, 2:05 AM

Hjälp,behöver idéer!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hejsan jag har en tomm hörna när golvlampan står,har slut på idéer och vet inte vad jag kan göra med den. Kom med tips och idéer är ni snälla. Tack på förhand! 😁

Annons:
VildaVittra
1/22/17, 2:28 AM
#1

Rummet behöver färg och levande material, ett sätt att balansera upp allt vitt är att göra hela tv-väggen levande, exempelvis med att ha hängväxter längs hela väggen uppe på en konsol vid taket.

Ex
https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/originals/32/a3/9d/32a39dfedc2f2082ccd297d38a547c34.jpg
https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/736x/20/fc/d8/20fcd8e1ca5f38cd0f9fc6c15a66321a.jpg

Lampan är för låg, du behöver bygga mer på höjden, även gärna dölja alla elkablar, det kommer ge mer ro i rummet. Ett sätt är att hitta någon liten möbel att ställa lampan på och där man kan dölja elkablarna under. Ställ även några stora växter med lampan som en grupp.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

[Forest]
1/22/17, 3:10 PM
#2

Ser rent o fint ut möjligen lite för "rent" ut ;) Men jag tipsar om upp med tavelhyllor upp med ljuslyktor som 1 tipsar om in med lite varmare som genom växter, kuddar,ljus. Jag skulle inte ha något i hörnet men skulle flytta lampan till soffan mer är det inte dimmer på den? Myslampa ;) du har det jätte fint verkligen, själv har jag fått köpe förbjud på lyktor från min man :X

aneri
1/22/17, 4:29 PM
#3

Växter tycker jag som de andra. Jag skulle inte ha något i högra hörnet, men gärna en stor växt. Blommorna i fönstret ser ju välvårdade och friska ut , så du har nog bra hand med växter. 

Men det enda som jag skulle önska för att rummet ska få balans och du får lite mer tyngd på tv-väggen är att tv-bordet skulle behöva målas mörkare med en miljövänlig vacker nyans i t ex brunt eller mörkt grått. 🙂

[Torahzen]
3/15/17, 1:17 PM
#4

Mera växter, som andra har föreslagit. Gärna nära TV:N så att elektromagnetisk strålning tas om hand av växten.  Sätt ben på TV-möbeln. Tavla/tavlor på väggen. Håll lampan i hörnet tänd och dra fram den lite. Jag tycker också den kan behöva komma upp lite.

Mera färg, vill du hålla det ljust så ta in dimmrosa, mintgrönt eller ljusblått. Ta in det i kuddar till soffan, en till gardinlängd och några enstaka prydnadsföremål.

Zpookey
5/26/17, 4:38 PM
#5

Sätt i färgade lampor i golvlampan? Ett tips är sådana lampor som man kan byta färg på med fjärrkontroll.

Upp till toppen
Annons: